Sunday 6 November 2016

MIX lagi...

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,


Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH...setelah sekian lama akhirnya ada juga masa terluang untuk aku update post kt blog ni...kali ini lokasinya bercampur2 sbb masa terhad...jom layan k...


Saudara Halim dari Puchong
Kerja2 dilakukan pd Hari Maulud Nabi...berlokasi di Puchong, kami menjalankan tugas kami seperti biasa dan seadanya...jom layan gambar k...



bukti...

dh leaking tu...

kotoran akibat dr leaking...

sebelum dicuci...

selepas dicuci dan servis...

Syukur Alhamdulillah Ya ALLAH, kereta yg tersiar diatas telah berjaya kami pulihkan dengan izinMu Ya ALLAH...



SiHitam dari Ampang

Kalini berlokasi di Ampang, aku dan pembantu bergerak seawal jam 9 pagi ke lokasi...setibanya disana kami terus melakukan kerja2 pembaikpulihan kereta savvy amt tersebut...jom layan gambar k...


bukti...

tekun cari duit, hehehe...

bom dan auto oil pressure sensor...

udah berdaki tebal tu...

auto oil pressure sensor yg lama...

tebal ni dakinya...

sekali lagi, tekun cari duit, hehehe...
Alahamdulillah Ya ALLAH, kereta yg diatas ni juga telah berjaya diselamatkan...Syukur kepada-Mu Ya ALLAH...



CCF 2230

Kereta ini pernah aku gunakan selama setahun...bersama isteri aku ke Pasir Puteh, Kelantan tatkala negara  digemparkn dgn banjir besar...dan merata jugaklah kami bergerak menggunakan kereta ini...tapi sayangnya gambar x diambil banyak sebab aku sibuk buat kerja2 menukar kipas motor kereta ni... moh le nengok mana yg ada je ye...


kerja malam...

bukti...





 Si Hijau dr AU2


Kalini aku buat tukar timing belt plak...kerja tumpang kt bengkel member kt Pandan Indah...jom layan gambar k...



bukak cover atas...

cover bawah plak...

bukti...

alatganti tulen dr RENAULT, FRANCE...

yg baru...

yg lama...

setelah siap dipasang...

2nd close-up...



Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan 010-6315942

No comments: