Sunday 12 October 2014

Clutch Pump, Electric Pump dan Gearstick AMT


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,



[edited on 19 january 2016 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]

[edited on 3 march 2017 - lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...]




 Kali ini aku bekerja dengan Pembantu yg baru je berkahwin bulan lepas...dah agak lama jugak aku xbuat kerja bersama2 dgn dia...dan kali ini lokasi adalah di Taman Mesra, Kajang...
Setelah persetujuan dicapai (owner & aku), maka pada sabtu yg lepas kamipun bergerak ke lokasi...satu kesilapan yg tidak disengajakan berlaku iaitu enjin masih panas ketika kami sampai...dan kerana itu kami terpaksa membiarkan enjin kereta tersebut sejuk terlebih dahulu sebelum memulakan tugas...
Jom layan gambar k...



Senyuman Pengantin Baru   :P

Ngko jelir2 tu nak menyapu ke? hahahaha...


Set "clutch pump, electric pump" dan tangki minyak AMT...

Buh atas baldi ni sebab nak bagi minyak kluar, agar proses membuka "part by part" menjadi mudah...

Setelah dibersihkan
(Magnetti Marelli Made in Italy punya barang...mcm keta F1 dh...)

Cop Original Renault
Dalam pada aku sibuk mengerjakan keta ni, ada sorang lg "customer" call...keadaan dia memang gelabah habis sebab keretanya tak boleh nak "start" dan gear tak boleh nak "free" @ N...dan melalui telefon tersebut aku "guide" dia untuk buat "self diagnose" kt keta dia...rupa2nya "gearstick" keta dia dah patah...lokasi dia memang agak jauh iaitu di Petaling Jaya...mujurlah dia berada di bengkel "body & spray" dan ada "staff" bengkel tu bantu dia untuk "diagnose" keta ni melalui perbualan telefon dgn aku...setelah "diagnose" dilakukan, maka telah "confirm" yg "gearstick" keta dia dah patah.. mujurlh keta tersebut masih boleh dipandu tanpa "gearstick"..boleh je nak "engage" ke gear D dan N cuma gear "reverse" je yg xde...proses tukar "gearstick" tak ambil masa yg lama dan keta tersebut telahpun selamat dibaikpulih...
"Gearstick" lama ditukar dgn yg baru...
Pomen Pokok Ceri @ Atan
 010-6315942

No comments: