Tuesday, 16 September 2014

Clutch Pump


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,





[edited on 19 january 2016 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]

[edited on 3 march 2017 - lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...]
 
 
 
Bunyi berdengung dari ruang enjin kebiasaannya berpunca dari "o-ring" didalam "clutch pump" yang tidak dapat kadar "pressure" yang mencukupi... Bunyi tersebut juga boleh berpunca dari "clutch plate" yang telah haus... Jom layan gambar k...


"newly trained assistant"

kotor sangat dah "body clutch pump" ni

"leaking" pun dah teruk dah...

dibuka dgn lafaz "Bismillah..."





Pomen Pokok Ceri @ Atan
 010-6315942

4 comments:

abg maz puteh said...

Salam tn..savvy saya start dan jln ok..cuma kerap mati kt tol atau trafic lite..logo Auto kuar..off dan start blk ok bule jln..tp bile berenti berulang blk mati masa berent

HnR Atan said...

Salam,
ni mcm simptom debu carbon brush @ lost pressure...kena cek dulu utk confirmkn mana yg rosak...

abg maz puteh said...

Tima kasih tn pomen
last diagnose aritu..203 Vehicle speed..210 CPS..222 Gear Ctrl 228.. RGB system.
Pressure masih ok ..masa idling la..tak tahu kalu mas bwk nk berenti dia drop.
Lokasi saya Kjg Utama jer

HnR Atan said...

203 speed sensor
210 cp sensor (yg ni kena buka n check mana yg x function)
222 Gear Control (ni kena cek solenoid valve...rasanya yg kuning a.k.a locked solenoid)
228 RGB ni mmg rumit sikit nk identify...kena cek semula