Wednesday, 10 April 2019

MIX again...

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,

Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH..kalini kita layan MIX POSTING lg k, hahahaha...lama x post mix...

1. clockspring & topset gasket @ Subang

dah pecah dah tu...

kotoran degil tu...

bukti...

kotoran jelas disitu...

intake manifold...

kotor jgk tu kt tang tu...

bersihkan mana yg perlu...
Terima kasih banyak diucapkan kpd pemilik kereta diatas ni sebab masih mempercayai aku utk membaikpulih kereta beliau...nnt tunggu turn utk buat clutch pump pula ye...



2. electric pump @ Putrajaya


proses buka...

bukti...


Yg ni pun sama, jutaan terima kasih diucapkan kpd pemilik kereta di atas ni kerana masih mempercayai aku utk membaikpulih kereta kesayangannya...kita tukar seunit electric pump yg telah siap diservis kerana pemiliknya nak cepat siap...minta maaf krn gambar xsempat nak ambil bnyk2 sbb nk cepat buat kerja...



Sememangnya kt muka bumi ni ramai manusia kaki penipu pembelit dan segala bagai...kadang tu ada juga yg jenis buat xreti je & selamber buat muka x malu bila berdepan...bukan nk ungkit tapi dh memang itu adalah HAK...tp xpe, aku redha je kerana ALLAH S.W.T Maha Berkuasa KeAtas Segala2nya..."

Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan - 0106315942

Sunday, 17 March 2019

Kelabu Sg. Besi

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,

Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH..kalini kita repair sebuah lagi Proton Savvy yg datang dr Sg. Besi...jom layan gambar mana yg ada ok...



bukti...

keadaan yg dh mmg teruk...

intake manifold...

sebelum dicuci...


Maaf sesangat sebab gambar2 selepas aku lupa nak amik sebab penat sgt...

Sememangnya kt muka bumi ni ramai manusia kaki penipu pembelit dan segala bagai...kadang tu ada juga yg jenis buat xreti je & selamber buat muka x malu bila berdepan...bukan nk ungkit tapi dh memang itu adalah HAK...tp xpe, aku redha je kerana ALLAH S.W.T Maha Berkuasa KeAtas Segala2nya..."

Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan - 0106315942

Hijau UKM

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,

Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH..kalini kita repair sebuah lagi Proton Savvy yg datang dari UKM Bangi...jom layan gambar mana yg ada ok...
bukti...

dh leaking teruk dh ni...

close-up 1...

mmg nampak sgt teruk leaking tu...

close-up 2...

menung jap...

intake manifold...

selepas dibersihkan...

dh cukup masa kena tukar dh ni timing belt ni...dh nampak merekah dh tu...

Sememangnya kt muka bumi ni ramai manusia kaki penipu pembelit dan segala bagai...kadang tu ada juga yg jenis buat xreti je & selamber buat muka x malu bila berdepan...bukan nk ungkit tapi dh memang itu adalah HAK...tp xpe, aku redha je kerana ALLAH S.W.T Maha Berkuasa KeAtas Segala2nya..."

Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan - 0106315942

Tuesday, 19 February 2019

Si Kancil @ Presint 11

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,

Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH..kalini kita repair sebuah Produa Kancil manual yg berlokasi di Presint 11..jom layan gambar mana yg ada ok...





bukti...

1st start...

radiator baru double layer...

pasang semula kipas tu ye...

in progress...

Kerja2 yg dilakukan keatas kancil tersebut ialah menukar radiator yg lama kpd yg baru double layer...mula kerja selepas waktu pejabat dan alhamdulillah siap selepas Maghrib...


Sememangnya kt muka bumi ni ramai manusia kaki penipu pembelit dan segala bagai...kadang tu ada juga yg jenis buat xreti je & selamber buat muka x malu bila berdepan...bukan nk ungkit tapi dh memang itu adalah HAK...tp xpe, aku redha je kerana ALLAH S.W.T Maha Berkuasa KeAtas Segala2nya..."

Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan - 0106315942

Monday, 11 February 2019

Hitam di Sri Kembangan...

[edit pada 31 Julai 2017 - konsep "booked & locked" ialah konsep yg diamalkan oleh aku sendiri untuk mengelakkan diri ini dari tertipu / ditipu / dll...oleh itu sesiapa yg tidak bersetuju @ tidak mahu bekerjasama dalam konsep ini, maaf, anda tidak akan dilayan...konsep ini juga adalah untuk melindungi hak-hak aku & pelanggan...dan konsep ini berdasarkan kepada 'siapa yg bayar dulu dialah yg akan diutamakan...sekian, terima kasih...]
lokasi Pomen Pokok Ceri adalah di Putrajaya...jadi kpd sesiapa yg GOOGLE Pomen On Wheel sila ambil maklum...sekian, terima kasih...


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
dan Salam Sejahtera,

Syukur kepada-Mu Ya ALLAH, sekali lagi kami telah berjaya dengan izin-Mu Ya ALLAH..kalini kita repair sebuah lagi Proton Savvy yg berlokasi di Sri Kembangan...jom layan gambar mana yg ada ok...




bukti...

kepanasan...

set modulator gantian...

tools...

sebelum dicuci & servis...

slps dicuci & servis...



Sememangnya kt muka bumi ni ramai manusia kaki penipu pembelit dan segala bagai...kadang tu ada juga yg jenis buat xreti je & selamber buat muka x malu bila berdepan...bukan nk ungkit tapi dh memang itu adalah HAK...tp xpe, aku redha je kerana ALLAH S.W.T Maha Berkuasa KeAtas Segala2nya..."

Ya ALLAH, sesungguhnya aku benar2 bersyukur kepada-MU YA ALLAH...sungguhpun kami ini dilabelkan sebagai Pomen Cap Ayam yg mana kami tidak memiliki sebarang sijil kelayakan, kami tetap berjaya membaikpulih kenderaan ini YA ALLAH...sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Berkuasa Ke Atas Segala-galanya YA ALLAH...
Syukur Pada-MU Ya ALLAH kerana Engkau telah mempermudahkan urusan tersebut...

Pomen Pokok Ceri @ Atan - 0106315942